تأثیر قابلیتهای بازاریابی بر پیامدهای عملکردی شرکتهای کوچک و متوسط کارآفرین (مورد مطالعه: شرکت مواد غذایی تهران همبرگر)
محورهای موضوعی : تخصصی
                                                    
                                                             داود  فیض
                                                        
                                                            1
                                                        
                                                    
    ,                                                    
                                                             محمدعلی نعمتی
                                                        
                                                            2
                                                        
                                                    
    ,                                                    
                                                             اشکان  جبلی جوان
                                                        
                                                            3
                                                        
                                                    
    ,                                                    
                                                             سمیه زنگیان
                                                        
                                                            4
                                                                *
                                                            
                                                                
                                                                    
                                                                
                                                        
                                                    
                                    
                                               1 -     دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران 
                                               
                                               2 -     گروه مدیریت آموزش عالی، دانشکده روان شناسی وعلوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
                                               
                                               3 -     دانشگاه سمنان
                                               
                                               4 -     
                                               
                                       
کلید واژه: قابلیت بازاریابی, پیامدهای عملکردی, قابلیت نوآوری, بازارمحوری و بقا.,
چکیده مقاله :
امروزه ارائه بهترین عملکرد در زمینه بازاریابی، به اساسی ترین دغدغه مدیران شرکتهای تولیدی مبدل شده است و مدیران میکوشند تا با بهره گیری از تکنیکهای مختلف، به عملکرد برتر دست یابند و در این راستا قابلیتهای بازاریابی از عوامل مؤثر در دستیابی به مزیت رقابتی و عملکرد برتر برای شرکتها محسوب میشوند. در این پژوهش با مروری بر این عوامل، تأثیر قابلیتهای بازاریابی بر روی عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط و همچنین بقای آنها با استفاده از رویکرد معادلات ساختاری بررسی شده است. روش پژوهش، توصیفی و از نوع همبستگی است و بر اساس هدف نیز کاربردی است. جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیه پرسنل، کارشناسان و مدیران شرکت مواد غذایی تهران همبرگر به تعداد 180 نفر است، که نمونه گیری به روش تصادفی ساده انجام شده است و با استفاده از جدول مورگان 123 نفر انتخاب گشتند که 120 پرسشنامه جمع آوری شد. پس از جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه به بررسی و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده پرداخته شد که نتایج نشان دهنده تأثیر مثبت قابلیتهای بازاریابی بر پیامدهای عملکردی و بقای شرکتهای کوچک و متوسط است.